نوشته شده در 6 شهریور 1401، ساعت 10:13

مرکز زبان کاسپین

مرکز زبان کاسپین

درباره ما:

موسسه غیرانتفاعی مرکز زبان کاسپین

Non-Profit Caspian Language Centre

 

موسسه غیرانتفاعی مرکز زبان کاسپین با نام اختصاری سی.ال.سی و با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش، در سال 1396 تاسیس شد. استقبال همشهریان در ترم تابستانه همان سال و جذب حداکثری متقاضیان، ما را بر آن داشت تا با تحلیل نیازها و انتظارات منطقه‌ای و با ارائه طرح درسی جامع، خدمات آموزشی خود را در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه دهیم. با فراگیر شدن بیماری کرونا و رکود در کسب و کار، مرکز زبان کاسپین نیز با چالش روبرو گردید. باری، با اتمام پاندومی کرونا و اخذ ابلاغیه رسمی از آموزش و پرورش، امکان برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری فراهم گردید.

در سال 1401، مرکز زبان کاسپین با تغییر رویکردهای آموزشی و بازبینی مجدد محتوای آموزشی و تحلیل نیازها، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، طرح درس بین‌المللی دانشگاه آکسفورد Oxford International Curriculum را به عنوان سیستم رسمی موسسه برگزیده است. سیستم فوق بی هیچ کم و کاستی در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه می‌گردد.

 

آنچه مرکز زبان کاسپین را از سایر موسسات آموزشی زبان متمایز می‌سازد:

  1. سنجش جز جدایی‌ناپذیر آموزش است و اغلب موسسات در ارائه گزارش عملکرد زبان‌آموزان از رویکردی توصیفی-بازخوردی Impressionistic بهره می‌برند و یا بعضا با برگزاری آزمون‌های شفاهی، امکان هرگونه صحت‌سنجی را کور می‌کنند و صحت سنجش Test Validity را نادیده می‌گیرند. این بی‌اعتنایی به صحت سنجش توانایی زبان‌آموزان، گاه هوشمندانه است. موسسات زبان با گزارش توصیفی امکان سلیقه‌ای شدن ارزشیابی آموزشی را افزایش می‌دهند و پر واضح است که این روند به گزارش غیرواقعی از عملکرد زبان‌آموزان می‌انجامد. مرکز زبان کاسپین، با دسترسی بدون محدودیت به بانک سئوالات استاندارد طرح درس بین‌المللی دانشگاه آکسفورد، همواره روند آموزشی خود را به چالش می‌کشد و آزمون‌های سیستم فوق را با رعایت تمامی پروتکل‌های آن، به طور کامل برگزار می‌کند و نتیجه آموزش و سنجش را به صورت تفکیکی و استاندارد به زبان‌آموزان گزارش می‌کند.

 

  1. تعداد زبان‌آموزان در کلاس همواره یکی از دلایل نارضایتی متقاضیان در ایران است. قرار دادن بیش از 10 زبان‌آموز در کلاس‌ها که در موسسات بسیار مرسوم است، مواجهت محیطی Language Exposure زبان‌آموزان با زبان مقصد (انگلیسی) را به حداقل می‌رساند چرا که مدیریت کلاس های شلوغ‌تر وقت و انرژی بسیاری از معلم می‌گیرد و این کاهش کارآمدی مدرس بی‌تردید به کاهش میزان آموزش نظام‌مند و نهایتا به کند شدن روند یادگیری در زبان‌آموزان منجر خواهد شد. سی.ال.سی با برگزاری کلاس‌ها به صورت نیمه-خصوصی، زبان‌آموزان را در کلاس‌های 6 نفره قرار می‌دهد و تمامی دوره‌های ترمیک موسسه با 6 نفر بسته می‌شوند و نفر هفتم در کلاس دیگری قرار می‌گیرد. پر واضح است که مدرسان وقت بیشتری را صرف زبان‌آموزان می کنند و همچنین زبان‌آموزان نیز توزیع منصفانه‌ای از خدمات آموزشی را تجربه خواهند کرد. بعلاوه، افزایش مواجهت محیطی، به شکلی ملموس نتایج متفاوتی را برای زبان‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

 

  1. مرکز زبان کاسپین با کافه‌ای اختصاصی Café CLC که آن را از سایر موسسات متمایز می‌سازد، محیطی آرام جهت مباحثات و گذران وقت زبان‌آموزان فراهم آورده است. محیطی دلپذیر و مفرح جهت گفتگوی دانشجویان و اساتید، خاطرات آموزشی ماندگاری را ثبت خواهد کرد. توسعه هرچه بیشتر کافه سی.ال.سی در راستای تثبیت برنامه‌های آموزشی موسسه، در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای بسیار نزدیک از آن بسیار خواهیم شنید. برگزاری گفتگوهای عمومی به زبان انگلیسی جهت ترغیب هرچه بیشتر زبان‌آموزان به فراگیری زبان انگلیسی از جمله برنامه‌های آتی کافه سی.ال.سی است.

 

  1. طرح درس کلان دانشگاه آکسفورد OIC صرفا شامل کتاب‌های اصلی Textbook سیستم می‌شود. اما طرح درس رسمی سی.ال.سی شامل مواد آموزشی دیگری است که جهت تثبیت آموخته‌های سیستم، بسیار ضروری است و صورت امتزاج و ترکیب مواد کمک آموزشی با کتب اصلی به دلایلی، پوشیده خواهد ماند. ما ادعا می‌کنیم که با بررسی سیستم‌های آموزشی سایر موسسات، هیچ موسسه‌ای در شهرهای فریدونکنار، بابلسر، محمودآباد، سرخرود، آمل و بابل حتی به طرح درس متمایز و متفاوت مرکز زبان کاسپین نزدیک هم نشده است. از این رو بر خلاف سایر موسسات که قوام و اعتبار موسسات مبتنی بر تعداد محدودی از اساتید زبده است، سی.ال.سی ضمن بکارگیری اساتید با تجربه و توانا، قوام و اعتبارش مبتنی بر طرح درس متمایز آن است. از این رو، فارغ از توانایی‌های مدرسین در ارائه محتوای آموزشی، سیستم به شکلی انباشتی و نظام‌مند، نتیجه مطلوب و استاندارد را هوشمندانه اخذ و احراز خواهد کرد.

 

مراجعه زبان آموزان از شهرهای همجوار مانند بابلسر و سرخرود و محمودآباد و بابل به مرکز زبان کاسپین در فریدونکنار علی‌رغم طی مسافت، دلیل محکمی است بر کیفیت آموزشی، رضایت متقاضیان و تعهد حرفه‌ای مجموعه آموزشی سی.ال.سی.

مرکز زبان کاسپین

ویراستار مدرسه
6 شهریور 1401، ساعت 10:13۲۰ دقیقه مطالعه
مرکز زبان کاسپین

درباره ما:

موسسه غیرانتفاعی مرکز زبان کاسپین

Non-Profit Caspian Language Centre

 

موسسه غیرانتفاعی مرکز زبان کاسپین با نام اختصاری سی.ال.سی و با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش، در سال 1396 تاسیس شد. استقبال همشهریان در ترم تابستانه همان سال و جذب حداکثری متقاضیان، ما را بر آن داشت تا با تحلیل نیازها و انتظارات منطقه‌ای و با ارائه طرح درسی جامع، خدمات آموزشی خود را در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه دهیم. با فراگیر شدن بیماری کرونا و رکود در کسب و کار، مرکز زبان کاسپین نیز با چالش روبرو گردید. باری، با اتمام پاندومی کرونا و اخذ ابلاغیه رسمی از آموزش و پرورش، امکان برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری فراهم گردید.

در سال 1401، مرکز زبان کاسپین با تغییر رویکردهای آموزشی و بازبینی مجدد محتوای آموزشی و تحلیل نیازها، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، طرح درس بین‌المللی دانشگاه آکسفورد Oxford International Curriculum را به عنوان سیستم رسمی موسسه برگزیده است. سیستم فوق بی هیچ کم و کاستی در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه می‌گردد.

 

آنچه مرکز زبان کاسپین را از سایر موسسات آموزشی زبان متمایز می‌سازد:

  1. سنجش جز جدایی‌ناپذیر آموزش است و اغلب موسسات در ارائه گزارش عملکرد زبان‌آموزان از رویکردی توصیفی-بازخوردی Impressionistic بهره می‌برند و یا بعضا با برگزاری آزمون‌های شفاهی، امکان هرگونه صحت‌سنجی را کور می‌کنند و صحت سنجش Test Validity را نادیده می‌گیرند. این بی‌اعتنایی به صحت سنجش توانایی زبان‌آموزان، گاه هوشمندانه است. موسسات زبان با گزارش توصیفی امکان سلیقه‌ای شدن ارزشیابی آموزشی را افزایش می‌دهند و پر واضح است که این روند به گزارش غیرواقعی از عملکرد زبان‌آموزان می‌انجامد. مرکز زبان کاسپین، با دسترسی بدون محدودیت به بانک سئوالات استاندارد طرح درس بین‌المللی دانشگاه آکسفورد، همواره روند آموزشی خود را به چالش می‌کشد و آزمون‌های سیستم فوق را با رعایت تمامی پروتکل‌های آن، به طور کامل برگزار می‌کند و نتیجه آموزش و سنجش را به صورت تفکیکی و استاندارد به زبان‌آموزان گزارش می‌کند.

 

  1. تعداد زبان‌آموزان در کلاس همواره یکی از دلایل نارضایتی متقاضیان در ایران است. قرار دادن بیش از 10 زبان‌آموز در کلاس‌ها که در موسسات بسیار مرسوم است، مواجهت محیطی Language Exposure زبان‌آموزان با زبان مقصد (انگلیسی) را به حداقل می‌رساند چرا که مدیریت کلاس های شلوغ‌تر وقت و انرژی بسیاری از معلم می‌گیرد و این کاهش کارآمدی مدرس بی‌تردید به کاهش میزان آموزش نظام‌مند و نهایتا به کند شدن روند یادگیری در زبان‌آموزان منجر خواهد شد. سی.ال.سی با برگزاری کلاس‌ها به صورت نیمه-خصوصی، زبان‌آموزان را در کلاس‌های 6 نفره قرار می‌دهد و تمامی دوره‌های ترمیک موسسه با 6 نفر بسته می‌شوند و نفر هفتم در کلاس دیگری قرار می‌گیرد. پر واضح است که مدرسان وقت بیشتری را صرف زبان‌آموزان می کنند و همچنین زبان‌آموزان نیز توزیع منصفانه‌ای از خدمات آموزشی را تجربه خواهند کرد. بعلاوه، افزایش مواجهت محیطی، به شکلی ملموس نتایج متفاوتی را برای زبان‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

 

  1. مرکز زبان کاسپین با کافه‌ای اختصاصی Café CLC که آن را از سایر موسسات متمایز می‌سازد، محیطی آرام جهت مباحثات و گذران وقت زبان‌آموزان فراهم آورده است. محیطی دلپذیر و مفرح جهت گفتگوی دانشجویان و اساتید، خاطرات آموزشی ماندگاری را ثبت خواهد کرد. توسعه هرچه بیشتر کافه سی.ال.سی در راستای تثبیت برنامه‌های آموزشی موسسه، در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای بسیار نزدیک از آن بسیار خواهیم شنید. برگزاری گفتگوهای عمومی به زبان انگلیسی جهت ترغیب هرچه بیشتر زبان‌آموزان به فراگیری زبان انگلیسی از جمله برنامه‌های آتی کافه سی.ال.سی است.

 

  1. طرح درس کلان دانشگاه آکسفورد OIC صرفا شامل کتاب‌های اصلی Textbook سیستم می‌شود. اما طرح درس رسمی سی.ال.سی شامل مواد آموزشی دیگری است که جهت تثبیت آموخته‌های سیستم، بسیار ضروری است و صورت امتزاج و ترکیب مواد کمک آموزشی با کتب اصلی به دلایلی، پوشیده خواهد ماند. ما ادعا می‌کنیم که با بررسی سیستم‌های آموزشی سایر موسسات، هیچ موسسه‌ای در شهرهای فریدونکنار، بابلسر، محمودآباد، سرخرود، آمل و بابل حتی به طرح درس متمایز و متفاوت مرکز زبان کاسپین نزدیک هم نشده است. از این رو بر خلاف سایر موسسات که قوام و اعتبار موسسات مبتنی بر تعداد محدودی از اساتید زبده است، سی.ال.سی ضمن بکارگیری اساتید با تجربه و توانا، قوام و اعتبارش مبتنی بر طرح درس متمایز آن است. از این رو، فارغ از توانایی‌های مدرسین در ارائه محتوای آموزشی، سیستم به شکلی انباشتی و نظام‌مند، نتیجه مطلوب و استاندارد را هوشمندانه اخذ و احراز خواهد کرد.

 

مراجعه زبان آموزان از شهرهای همجوار مانند بابلسر و سرخرود و محمودآباد و بابل به مرکز زبان کاسپین در فریدونکنار علی‌رغم طی مسافت، دلیل محکمی است بر کیفیت آموزشی، رضایت متقاضیان و تعهد حرفه‌ای مجموعه آموزشی سی.ال.سی.

مرکز زبان کاسپین

آموزش و سجنش زبان انگلیسی، تخصص ماست.

 

تماس با ما

  • فریدونکنار - سر خیابان امام خمینی 25 - مرکز زبان کاسپین
  • 7640 875 911 98+
  • clcentreedu@gmail.com
شبکه های اجتماعی
توسعه داده شده توسط جوانان خلاق و پویایشرکت دانش‌بنیان زیرساخت فناوری خلاق فرتاک آموزش
کلیه حقوق مادی و معنوی برایکلاسهمحفوظ هست